REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO WWW.BIOELLA.PL
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem www.bioella.pl, w tym w szczególności zasady zawierania za pośrednictwem Sklepu Internetowego umów sprzedaży biletów na warsztaty, zasady wykonywania tych umów oraz zasady postępowania reklamacyjnego.
- Właścicielem i prowadzącym Sklep Internetowy jest Daria Moszczyńska-Nawrocka prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Lotus Blanc Daria Moszczyńska-Nawrocka z siedzibą w Szczecinie (71-213) przy ul. Sadowskiego 10/41, adres korespondencyjny: ul. Sadowskiego 10/41, 71-213 Szczecin, NIP: 855-114-87-02, REGON: 320343590, adres e-mail: warsztaty@bioella.pl, telefon: +48 600 213 713, zwana dalej „Sprzedawcą".
- Definicje pojęć użytych w Regulaminie:
- Sklep Internetowy – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.bioella.pl;
- Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu Internetowego;
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Przedsiębiorca na prawach konsumenta – przedsiębiorca będący osobą fizyczną, który zawiera umowę bezpośrednio związaną z jego działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu Internetowego;
- Warsztaty – organizowane przez Sprzedawcę wydarzenia edukacyjne, spotkania z aromaterapii i inne, których szczegółowy opis zawartości merytorycznej, materiałów szkoleniowych, czasu trwania, miejsca oraz ceny znajduje się każdorazowo w opisie danego warsztatu opublikowanym w Sklepie Internetowym;
- Bilet - dokument nabyty za pośrednictwem Sklepu będący przedmiotem umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, dający uprawnienie do uczestnictwa w Warsztatach, wysyłany poprzez wiadomość e-mail po dokonaniu płatności;
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży ze Sprzedawcą, określające rodzaj i liczbę Biletów będących przedmiotem umowy sprzedaży;
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie Internetowym umożliwiający złożenie Zamówienia;
- Regulamin Warsztatów – dokument określający szczegółowe zasady i warunki uczestnictwa w Warsztatach organizowanych przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem: https://bioella.pl/regulamin-warsztatow.
- Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sklep Internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną Biletów za pośrednictwem sieci Internet.
- Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Klientów.
- Do korzystania ze Sklepu, w tym w szczególności do dokonania zakupu w Sklepie, nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez sprzęt komputerowy lub oprogramowanie Klienta. Wystarczające są:
- dostęp do Internetu,
- standardowy, aktualny system operacyjny,
- standardowa, aktualna przeglądarka internetowa z włączoną obsługą plików cookies,
- posiadanie aktywnego adresu e-mail.
- Klient nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo ani pod pseudonimem.
- Wszystkie ceny produktów podane na stronach Sklepu są cenami brutto. Sprzedawca korzysta ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 lub 9 ustawy o podatku od towarów i usług. Ceny podane są w złotych polskich.
- Zakazane jest podczas korzystania ze Sklepu dostarczanie treści o charakterze bezprawnym, w szczególności poprzez przesyłanie takich treści za pośrednictwem formularzy dostępnych w Sklepie.
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
II. OPIS USŁUG I WARUNKI ŚWIADCZENIA
- Sklep Internetowy Bioella oferuje:
- Bilety na organizowane przez Sprzedawcę Warsztaty w formie stacjonarnej lub online
- Szczegółowe informacje o Warsztatach, w tym ich opis, program, miejsce i czas trwania, cena oraz materiały szkoleniowe wchodzące w skład oferty, znajdują się przy opisie każdego Warsztatu w Sklepie Internetowym.
- Sprzedawca świadczy usługi drogą elektroniczną:
- Umożliwienie złożenia Zamówienia poprzez Formularz zamówienia
- Przesyłanie informacji handlowych i marketingowych za zgodą Klienta
- Organizacja i obsługa Warsztatów
- Świadczenie usług elektronicznych przez Sprzedawcę jest bezpłatne, z wyjątkiem zakupu Biletów na Warsztaty.
- Umowa o świadczenie usługi elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania składania Zamówienia przez Klienta.
- Warunkiem technicznym korzystania ze Sklepu jest posiadanie aktualnego oprogramowania do obsługi Internetu oraz posiadanie aktywnego adresu e-mail.
III. PRAWA I OBOWIĄZKI SPRZEDAWCY I KLIENTA
- Prawa i obowiązki Sprzedawcy:
- Sprzedawca zobowiązuje się do świadczenia usług drogą elektroniczną zgodnie z Regulaminem
- Sprzedawca zobowiązuje się do organizacji Warsztatów zgodnie z ich opisem dostępnym w Sklepie Internetowym
- Sprzedawca zobowiązuje się do realizacji zamówień złożonych zgodnie z Regulaminem
- Sprzedawca ma prawo do zmiany oferty Produktów, ich cen oraz akcji promocyjnych
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany terminu lub odwołania Warsztatów w przypadku zaistnienia okoliczności od niego niezależnych oraz w sytuacji gdy liczba uczestników będzie mniejsza niż 4 osoby, o czym niezwłocznie poinformuje Klientów
- Sprzedawca ma prawo odmówić realizacji Zamówienia w przypadku, gdy dane podane przez Klienta są niepełne, nieprawidłowe lub budzą uzasadnione wątpliwości co do ich prawdziwości
- Prawa i obowiązki Klienta:
- Klient ma prawo do składania Zamówień w Sklepie Internetowym oraz do korzystania z wszelkich dostępnych funkcjonalności Sklepu Internetowego
- Klient zobowiązany jest do podania prawdziwych, aktualnych i kompletnych danych osobowych wymaganych podczas składania Zamówienia
- Klient zobowiązany jest do terminowej zapłaty ceny za zamówione Produkty
- Klient zobowiązany jest do przestrzegania postanowień Regulaminu oraz Regulaminu Warsztatów
- Klient ma obowiązek korzystać ze Sklepu Internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami
- Klient ma prawo do złożenia reklamacji na zasadach określonych w Regulaminie
IV. ZASADY SKŁADANIA ZAMÓWIENIA I ZAWIERANIE UMOWY SPRZEDAŻY
-
W celu dokonania rezerwacji miejsca na warsztacie, należy:
∘ wybrać warsztat (lub warsztaty) dostępny na stronie internetowej,
∘ kliknąć przycisk „Zarezerwuj” lub inny rozpoczynający proces zamówienia,
∘ dodać bilet (lub bilety) do koszyka
∘ wypełnić formularz zamówienia z danymi kontaktowymi,
∘ wybrać metodę płatności,
∘ zaakceptować Regulamin Sklepu oraz Regulamin Warsztatów,
∘ kliknąć przycisk finalizujący zamówienie (np. „Zamawiam i płacę”).
-
Umowa zostaje zawarta z chwilą zaksięgowania płatności oraz przesłania przez Sprzedawcę wiadomości e-mail z potwierdzeniem rezerwacji.
-
Brak płatności w ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia może skutkować jego anulowaniem.
-
Potwierdzenie zawiera:
∘ dane dotyczące wydarzenia,
∘ numer zamówienia,
∘ informację o przyjęciu płatności lub dane do przelewu (w przypadku wyboru tej opcji).
- Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia zawiera:
- Informacje o numerze Zamówienia
- Potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia
- Dane do płatności (w przypadku przelewu tradycyjnego)
- Informację o terminie płatności
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, zgodnie z obowiązującym prawem polskim i niniejszym Regulaminem.
V. PRODUKTY I CENY
- Informacje o Warsztatach prezentowane na stronach Sklepu Internetowego stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
- Wszystkie ceny Warsztatów podane w Sklepie Internetowym są cenami końcowymi. Sprzedawca korzysta ze zwolnienia z podatku VAT na podstawie art. 113 ust. 1 lub 9 ustawy o podatku od towarów i usług. Ceny podane są w złotych polskich.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Warsztatów znajdujących się w ofercie Sklepu Internetowego, wprowadzania nowych Warsztatów do oferty Sklepu Internetowego, wycofywania Warsztatów z oferty Sklepu Internetowego, przeprowadzania i odwoływania promocji na stronach Sklepu Internetowego. Powyższe działania nie mają wpływu na Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany ceny lub warunków promocji.
- W przypadku Warsztatów będących na promocji, o kolejności realizacji Zamówień decyduje kolejność ich wpływu do Sklepu Internetowego. Liczba Miejsc promocyjnych jest ograniczona. Promocje nie łączą się, chyba że warunki promocji wyraźnie stanowią inaczej.
VI. WARSZTATY I BILETY
- Sklep Internetowy oferuje możliwość zakupu Biletów na Warsztaty organizowane przez Sprzedawcę.
- Szczegółowe zasady i warunki uczestnictwa w Warsztatach organizowanych przez Sprzedawcę określa Regulamin Warsztatów dostępny pod adresem: https://bioella.pl/regulamin-warsztatow.
- Składając Zamówienie na Bilet na Warsztaty, Klient akceptuje postanowienia Regulaminu Warsztatów i Regulamin Sklepu.
- Informacje o terminie, miejscu, programie i cenie Warsztatów dostępne są na stronach Sklepu Internetowego przy opisie danego wydarzenia.
- Potwierdzenie uczestnictwa w Warsztatach wraz ze szczegółowymi informacjami organizacyjnymi wysyłane jest mailowo na adres podany przez Klienta podczas składania Zamówienia, najpóźniej 2 dni przed terminem rozpoczęcia Warsztatów.
- Zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług związanych z wydarzeniami edukacyjnymi, rozrywkowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi. Oznacza to, że w przypadku zakupu Biletów na Warsztaty z określoną datą wydarzenia, Klientowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od zakupu Biletu.
- Ewentualna możliwość rezygnacji z uczestnictwa w Warsztatach oraz zasady zwrotu opłaty za Bilet określa wyłącznie Regulamin Warsztatów. Zasady te mogą różnić się od ustawowego prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
VII. METODY PŁATNOŚCI
- Klient może dokonać płatności za zamówione Bilety w jeden z następujących sposobów:
- za pośrednictwem serwisu Autopay - obsługiwanego przez Autopay S.A., ul. Powstańców Warszawy 6, 81-718 Sopot, NIP: 5851351185, KRS: 0000320590. Dostępne formy płatności: karty płatnicze Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Electronic, Maestro, płatności mobilne, przelewy online oraz BLIK;
- za pośrednictwem serwisu Przelewy24 - obsługiwanego przez PayPro S.A. ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, NIP 7792369887, KRS 0000347935.
- tradycyjnym przelewem bankowym na rachunek bankowy Sprzedawcy (dane do przelewu są przekazywane w wiadomości e-mail potwierdzającej złożenie Zamówienia).
- Wybór metody płatności dokonywany jest przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Za moment dokonania płatności uważa się:
- w przypadku płatności elektronicznych (karty płatnicze, BLIK, przelewy online) - moment otrzymania przez Sprzedawcę potwierdzenia zrealizowania płatności od operatora płatności elektronicznych;
- w przypadku tradycyjnego przelewu bankowego - moment zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym Sprzedawcy.
- Sprzedawca udostępnia Klientowi elektroniczne potwierdzenie dokonania płatności oraz fakturę elektroniczną, które są przesyłane na adres e-mail podany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- W przypadku wyboru tradycyjnego przelewu bankowego, Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 3 dni kalendarzowych od dnia złożenia Zamówienia. Po tym terminie Zamówienie może zostać anulowane.
- Sklep internetowy nie przechowuje danych karty płatniczej Klienta. Dane karty płatniczej są przetwarzane bezpośrednio przez operatora płatności i podlegają ochronie zgodnie z zasadami określonymi przez operatora płatności.
VIII. REALIZACJA ZAMÓWIENIA I METODY DOSTAWY
- Realizacja Zamówienia rozpoczyna się po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia poprawnego wykonania płatności od operatora płatności elektronicznych lub po zaksięgowaniu płatności na rachunku bankowym Sprzedawcy w przypadku przelewu tradycyjnego.
- W przypadku płatności kartą płatniczą, BLIK lub przelewem online, realizacja zamówienia rozpoczyna się niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia płatności, nie później niż w ciągu 24 godzin od zaksięgowania płatności.
- W przypadku zakupu Biletu na Warsztaty, potwierdzenie uczestnictwa wraz ze szczegółowymi informacjami organizacyjnymi wysyłane jest mailowo na adres podany przez Klienta podczas składania Zamówienia, najpóźniej 2 dni przed terminem rozpoczęcia Warsztatów.
- Ze względu na cyfrową naturę Biletów na Warsztaty, dostawa realizowana jest wyłącznie drogą elektroniczną na adres e-mail podany przez Klienta podczas składania Zamówienia.
- Dostawa Biletów na Warsztaty nie wiąże się z dodatkowymi kosztami dla Klienta.
- Sprzedawca realizuje dostawy Biletów na terenie całego świata.
- Realizacja Warsztatów odbywa się w miejscu i terminie podanym każdorazowo w opisie wydarzenia.
IX. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
- Informacja ogólna Zgodnie z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych prawem, które dotyczą produktów oferowanych w naszym sklepie i opisanych poniżej.
- Bilety na Warsztaty Zgodnie z art. 38 pkt 12 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów o świadczenie usług związanych z wydarzeniami edukacyjnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi. Oznacza to, że w przypadku zakupu Biletu na Warsztaty z określoną datą wydarzenia, Klientowi nie przysługuje ustawowe prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od zakupu Biletu. Ewentualna możliwość rezygnacji z uczestnictwa w Warsztatach oraz zasady zwrotu opłaty za Bilet określa wyłącznie Regulamin Warsztatów dostępny pod adresem: https://bioella.pl/regulamin-warsztatow.
- Przedsiębiorcy na prawach konsumenta Przepisy dotyczące prawa odstąpienia od umowy, zawarte w niniejszym rozdziale, stosuje się również do Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
- W przypadku pytań dotyczących możliwości rezygnacji z zakupu, prosimy o kontakt mailowy pod adresem: warsztaty@bioella.pl.
X. REKLAMACJE
-
Klient ma prawo do złożenia reklamacji związanej z zakupem biletu na warsztat lub przebiegiem wydarzenia.
-
Reklamacje należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres: warsztaty@bioella.pl lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
-
Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko Klienta, adres e-mail lub adres do korespondencji, datę zakupu i nazwę wydarzenia, opis zgłaszanej sytuacji oraz żądanie Klienta.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie do 14 dni od jej otrzymania.
-
W przypadku reklamacji dotyczących przebiegu warsztatu lub udziału w wydarzeniu, zastosowanie mają również zapisy Regulaminu Warsztatów dostępnego na stronie internetowej Sprzedawcy.
-
W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca może zaproponować: rekompensatę w formie częściowego lub pełnego zwrotu wpłaty, przeniesienie biletu na inny termin lub wydarzenie lub inną formę rozwiązania, uzgodnioną indywidualnie z Klientem.
XI. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów przetwarzane są w celu realizacji Zamówienia, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę - także w celach marketingowych.
- Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji Zamówienia.
- Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies zostały opisane w Polityce Prywatności dostępnej pod adresem: www.bioella.pl/polityka-prywatnosci.
XII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- Umowy zawierane poprzez Sklep Internetowy zawierane są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności, zmiany sposobów i terminów realizacji Zamówienia - w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta; ustawy o ochronie danych osobowych.
- Klient ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Wśród nich Klient może zwrócić się do: a) stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży; b) wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą; c) powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów.
- Bardziej szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Klient może znaleźć na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
- Klient może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
- Spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, który nie jest jednocześnie Konsumentem, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 07.05.2025